Jubileumvoorstelling groot succes!

Twee uitverkochte avonden vol hilarische momenten, een zaal gevuld met trouwe volgers en (oud)leden. Dat was het resultaat van onze voorstelling in november 2022. We danken iedereen die hier aan mee heeft gewerkt!

Jubileumvoorstelling 50-jarig bestaan Toneelvereniging Gastvrij

Na de zomervakantie zijn de leden van Gastvrij o.l.v. een oud-lid! gestart met de repetities en voorbereidingen voor het jubileum stuk ‘Achter de schermen’. Er is een revue achtige voorstelling tot stand gekomen waarin we u meenemen van toen naar nu. Dat toneelspelen niet begint bij aanvang van een voorstelling en eindigt zodra deze afgelopen is, moge helder zijn. Maar omdat dat wel is wat u vaak ziet, nemen we u graag mee in de geschiedenis van Gastvrij en tonen we u wat er achter de schermen gebeurt. De aangeleverde anekdotes van (oud) leden, de historie en divers beeldmateriaal zijn ineengevlochten tot een verhaal waarin (oud) leden en toneelspelers zich zullen herkennen, maar waar ook anderen zich een levendige voorstelling van kunnen maken. Kortom veel herkenning, plezier en de sfeer van weleer!

Archieffoto: Openluchtspel t Witte Peerd ter ere van het 10-jarig jubileum in 1982.

Op vrijdag 25 en zaterdag 26 november bent u van harte welkom in Grand Café De Klap te Grootegast bij onze feestelijke jubileumvoorstelling ‘Achter de schermen’; aanvang 20.00 uur. Kaarten zijn vanaf 4 november verkrijgbaar in de voorverkoop bij Hazenberg Dier & Tuin en Tuincentrum Drint te Grootegast. Voor slechts €5,- heeft u al een plekje bij deze uniek editie. Uiteraard met ‘aloude’ elementen van vroeger en op zaterdag zelfs met muziek na! Graag tot ziens!

50 jaar in 2022!

En wat is er veel gebeurd in die 50 jaar. Van het tot stand komen van de naam, eenakters, improvisatietheater, ludieke acties, avondvullende stukken, jeugdtoneel tot vele openluchtspelen. Want dat is toch wel waar Gastvrij bekend om staat. Omdat in de begin jaren alleen maar openluchtspelen opgevoerd werden in De Notoaristuun in Grootegast, was dat dé manier om het 25-jarig bestaan in 1997 te vieren met “De Gebochelde van De Notre Dame”. Nu zijn we alweer 25 jaar en 5 openluchtspelen verder. Herinnert u zich “Sil de Dorpsjutter” nog?

Om ons 50-jarig jubileum te vieren, hebben we een oud lid bereid gevonden om een voorstelling/revue te schrijven n.a.v. van bijzondere verhalen en herinneringen uit onze geschiedenis. We hopen medio november met een spetterende voorstelling te komen, met veel herkenning, plezier en de sfeer van weleer!

Jeugdgroep Hyperactief en Jonge Gasten

Ook heeft Gastvrij al meer dan 20 jaar een jeugdafdeling die inmiddels uit een groep Jonge Gasten (9-12 jr.) en een groep Hyperactief (12-18 jr.) bestaat.De jeugdleden brengen jaarlijks een uitvoering ten tonele en dat de laatste jaren zelfs in het Barontheater! Wat een feest!

Helaas heeft corona ook bij Gastvrij de afgelopen 2 jaren fantastische openluchtspektakel-plannen doorkruist en zijn de leden in aantal afgenomen. We zijn nog met een mooie club mensen, maar wat zou het leuk zijn als we nog meer nieuwe toneelspelers konden verwelkomen! Dus, schroom niet als je een keer wilt komen kijken of meer informatie wilt! Dit geldt voor alle leeftijden!

Laat het ons weten viainfo@toneelvereniginggastvrij.nl.

1468787_677019272330093_408465816_n
32512021_1884118161620192_1052423981459570688_n