Jeugd Gastvrij maakt zich op voor 'voorstellingsdag' 22 april

Jonge Gasten 16:00

Hyperactief 19:30

Maar liefst 2x staat de jeugd van Gastvrij in het Baron Theater op 22 april aanstaande. Om 16:00 zullen de Jonge Gasten in de leeftijd van 7 tot 13 jaar de voorstelling 'De zolder van Harige Harrie' spelen. Het stuk wordt geregisseerd door Nanja Jurjens en Carmen Haan. In de avond om 19:30 zal de oudere groep Hyperactief het podium betreden met de voorstelling 'Rappe Robbie & Kapiteit Éénoog.' De groep bestaat uit 13 tot 17-jarigen en staat onder regie van Roelof Croeze die zelf een rol opzich neemt. Voor slechts 2,50 euro per voorstelling kunnen

toeschouwers talentvolle jeugdgroepen aanschouwen. Vanaf 1 april zijn zitplaatsen online te reserveren via

www.barontheater.nl.

Voorstelling 22 april 2023

Reserveer via www.barontheater.nl!

Onze Jonge Gasten en Hyperactief

Al jaren is toneelvereniging Gastvrij ook actief op het gebied van jeugdtoneel. Met twee groepen en 17 jeugdige toneelspelers die begeleid worden door ervaringsrijke jeugdleiders spelen zij al jaren de sterren van de hemel. Wij hechten veel waarde aan ons jeugdtoneel omdat de jeugd de toekomst heeft. Wij bieden betaalbaar jeugdtoneel waar gezelligheid, samenwerken en plezier voorop staan. Wat is er mooier dan via onze kennis en onze mogelijkheden het grote plezier in de geweldige hobby over te dragen op een nieuwe generatie. Wij spelen hierin niet alleen een rol voor de jeugd in Grootegast, maar hebben leden uit verschillende dorpen in de wijde omgeving. Elk jaar werken de spelers van onze jeugdgroepen samen in hun eigen leeftijdsgroep aan zowel algemene toneel- en presentatievaardigheden alswel aan een uitvoering. Bovendien worden jeugdleden actief betrokken bij openluchtspelen en binnenstukken als dat nodig is en worden er ook daar andere vereniging nog weleens een beroep gedaan op onze leden.

Na jaren een uitzondering te zijn geweest met ons jeugdtoneel merken wij tot ons vreugd dat andere instellingen en verenigingen ons voorbeelden daarin volgen.

Onze Jonge Gasten en Hyperactief

Informatie over jeugdtoneel

De jeugdafdeling bestaat uit twee groepen:

•Jonge Gasten (voor 9 tot 13 jarigen)

•Hyperactief (voor 13 tot 18 jarigen)

Nadat een lid de leeftijd van 18 plus heeft bereikt stroomt hij of zij automatisch

door naar de volwassenengroep van Toneelvereniging Gastvrij.

Oriënteren

Als toneelvereniging vinden wij het erg belangrijk dat u en uw kind zich goed kunnen oriënteren op toneel en dus een eventuele nieuwe hobby. Daarom zijn de volgende regels van toepassing

•De kinderen mogen vrijblijvend twee keer komen kijken voordat ze bepalen of ze lid willen worden of niet

•Ouders/verzorgers mogen ook twee keer meekijken met de trainingen om te bepalen of dit iets is voor hun kind

Toneelseizoen en kosten

•De toneelseizoenen lopen van september/oktober tot mei/juni

•Binnen het seizoen worden de vakanties gewoon aangehouden en zijn de kinderen dan vrij

•In het seizoen 2015/2016 zijn de trainingen op dinsdag in de Woldborg kersenlaan 16 in Grootegast

•De lessen lopen van:

- Jonge gasten 18:30 tot 19:30

- Hyperactief 19:30 tot 20:30

•Wij starten ook daadwerkelijk om op de begintijd dus zorg dat uw kind dan aanwezig is

•Het eerste gedeelte van het seizoen zullen de kinderen algemene trainingen krijgen om vaardigheden te verbeteren zoals bijvoorbeeld inleven, presenteren en improviseren

•In het tweede deel van het seizoen werken de kinderen aan een uitvoering voor ouders/verzorgers en anders belangstellenden

•Elk seizoen zullen de kinderen een voorstelling/uitvoering laten zien.

•De kosten zijn €30,00 per jaar